آموزشآموزش فارکس

چگونه با باینری آپشن ها ترید می کنیم؟

نمی توانید بیش از سهم خود را از دست بدهید

چگونه با باینری آپشن ها ترید می کنیم؟

حالا که ما یک ایده اساسی در مورد چگونگی عملکرد باینری آپشن داریم، بیایید نگاهی به یک مثال ساده بندازیم.

بیایید بگوئیم، شما تصمیم گرفته اید که جفت ارز EURUSD را با این فرض که قیمت افزایش خواهد یافت، تجارت کنید.

قیمت فعلی جفت ارز 1.3000 است و شما معتقدید که بعد از یک ساعت، EURUSD بالاتر از این سطح خواهد بود.

سپس به پلت فرم معاملاتی خود نگاه کنید و ببینید که پرداخت کارگزار 79 درصد در یک قرارداد یک ساعته با هدف اعتصاب 1.3000 است.

پس از مشورت زیاد، شما در نهایت تصمیم به خرید آپشن “خرید” و خطر 100 دلار پریمیوم می کنید.

شما می توانید بگوئید این مشابه خرید “EURUSD” در بازار فارکس است.

همانطور که می توانید از محاسبات فوق ببینید، ریسک شما به پریمیوم پرداخت شده در آپشن محدود می شود. شما نمی توانید بیش از سهم خود را از دست بدهید.

بر خلاف معاملات لحظه ای فارکس، جایی که تلفات شما بزرگتر می شود، تجارت بیشتر در برابر شما قرار می گیرد (به همین دلیل است که استفاده از توقف ضرر ها بسیار مهم است)، خطر موجود در معاملات آپشن های دودویی کاملا محدود است.

پرداخت در آپشن های دودویی

اکنون ما به مکانیسم تجارت یک باینری ساده نگاه کردیم، فکر می کنیم وقت آن فرا رسیده است تا یاد بگیریم که چگونه پرداخت ها محاسبه می شوند.

در اغلب موارد، پرداخت بر اساس اندازه سرمایه شما که در معرض خطر است، در سود یا ضرر بودن آپشن در زمان تاریخ انقضا، نوع آپشن و نرخ کمیسیون کارگزار تعیین می شود.

در مثال بالا، شما 100 دلار شرط بستید گه جفت ارز EURUSD تا یک ساعت دیگر در بالای 1.3000 بسته می شود و بروکر شما به شما نرخ پرداخت 79درصد را ارائه می دهد. بزارید بگوییم که تحلیل شما لحظه ای بوده است و و ترید شما با سود به پایان رسیده است.و در انتها شما 179 دلار را به دست آورده اید.

100 دلار (سرمایه اولیه شما) + 79 دلار (79 درصد از سرمایه اولیه شما) = 179 دلار .

آسان بود، درست است؟ خیلی هیجان زده نشوید! شما باید بدانید که هیچ فرمول ثابتی برای محاسبه پرداخت ها وجود ندارد. زیرا چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که بر آنها تاثیر می گذارد.

فاکتورهای تاثیرگذار بر محاسبه ی پرداخت ها

هر کارگزار نرخ بهره خود را دارد. گزارش ها نشان داده اند که که برای مبتدی ها ایننرخ می تواند بین 70 تا 75 درصد باشد و البته در بعضی از آن ها نرخ های 65 درصد نیز مشاهده شده.

در مشخص کردن مقدار پرداخت فاکتور های متنوعی تاثیر گذارند. دو عامل تاثیرگذار خیلی مهم، قیمت دارایی های پایه و تارخ انقضا هستند.

به طور معمول، بازار ی که نسبتا نوسان ناپذیر است و زمان انقضایی که بیشتر طول می کشد معمولا به معنی درصد پایین پرداخت است. یک عامل دیگر نرخ کمیسیون کارگزار است.

نرخ کمیسیون به طور گسترده ای در میان کارگزار ها متفاوت است، اما از آنجایی که کارگزاران آپشن های دودویی بسیاری وجود دارد، نرخ ها باید در طول زمان به طور فزاینده ای یه صورت رقابتی باشند.

هنگامی که ترید باینری آپشن بسته می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، آپشن های باینری معمولا ابزارهای تجاری “همه یا هیچ” هستند، در حالی که پرداخت یا از دست دادن فقط در پایان انقضای قرارداد صورت می گیرد، اما تعداد کمی از کارگزاران وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا تجارت باینری آپشن را قبل از انقضا پایان دهید.

این معمولا به نوع آپشن بستگی دارد و معمولا فقط در یک زمان معین در دسترس است (به عنوان مثال، 5 دقیقه پس از اینکه ترید آپشن باز می شود، تا 5 دقیقه قبل از انقضای گزینه).

در هنگام تجارت با کارگزار باینری آپشن که امکان بسته شدن زود هنگام یک تجارت آپشن را فراهم می کند، ارزش آپشن به همراه ارزش دارایی پایه حرکت می کند.

به عنوان مثال، با گزینه گزینه “فروش” ارزش قرارداد آپشن با حرکت بازار به زیر قیمت انجام گزینه افزایش می یابد.

این به این معنی است که بسته به اینکه تا چه حد از قیمت انجام گزینه دور شده است، ارزش بسته شدن آپشن ممکن است بیشتر از پریمیوم ریسک باشد (اما هرگز بیشتر از حداکثر پرداخت مورد توافق) نمی شود.

برعکس، اگر بازار مبنا افزایش یابد ، ارزش قرارداد آپشن کاهش می یابد و خریدار آپشن بسیار کمتر از پریمیوم پرداخت می کند.

البته، در هر دو مورد، کميسيون کارگزار که بسته به پرداخت انتخاب مي شود، مورد بررسی قرار مي گيرد.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید که به سمت ترید باینری آپشن بروید، مطمئن شوید که تحقیق خود را انجام می دهید و میزان و شرایط پرداخت کارگزار خود را پیدا خواهید کرد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا