آموزشآموزش فارکس

3 مدل از باینری اپشن ها

مهم ترین فاکتوردر تعیین مقدار پرداخت، نوع باینری آپشن است

3 مدل از باینری اپشن ها

مهم ترین فاکتوردر تعیین مقدار پرداخت، نوع باینری آپشن است.

نمونه از ترید باینری آپشن که در آموزش قبلی توضیح داده شد از نوع up/down بود که ساده ترین نوع آن ها است. که پیش بینی میکند که اگر قیمت جفت ارز قبل از انقضا بالاتر یا پایین تر از قیمت انجام گزینه باشد، پایین ترین بازده را بر می گرداند.

این میانگین بین 70 تا 90 درصد بسته به کارگزار شما است.

در عین حال، آپشن های پیچیده تری مانند touch and range وجود دارند که پرداخت های بالاتری دارند؛ زیرا پیروزی در این معاملات سخت تر است.

آن چه که تا کنون فهمیده ایم این است که، کارگزاران معمولا مبلغ 200 تا 400 درصد را پرداخت می کنند و بعضی از آنها حتی می توانند به 750 درصد نیز برسند!

آپشن های up/down (بالا-پایین)

یک آپشن بالا / پایین می تواند با چند نام متفاوت: بالا / پایین، بالا / زیر و بیش / زیر خوانده شود که ساده ترین و رایج ترین نوع باینری آپشنها هستند.

معامله گران به راحتی آپشن “خرید” را خریداری می کنند اگر آنها بر این باورند که قیمت بسته شدن در زمانی که قرارداد منقضی می شود بالاتر از قیمت انجام گزینه خواهد بود و یا آپشن “فروش” را خریداری می کنند اگر فکر می کنند بازار زیر قیمت انجام گزینه در زمان انقضا پایان می یابد.

مثال تجارت EUR / USD که در بخش قبلی نشان داده شده است نشان میدهد که چگونه یک آپشن بالا / پایین به طور معمول کار می کند.

به اندازه کافی آسان است؟ سادگی این آپشن دلیلی بر این است که چرا آپشن های بالا / پایین معمولا پایین ترین پرداخت ها را دارند.

آپشن های بالا / پایین معمولا به مدت یک ساعت یا یک روز پایان می یابد، اما برخی از کارگزاران آپشن های ارائه می دهند که در عرض چند دقیقه منقضی می شوند. برخی حتی در عرض چند ثانیه به پایان می رسد!

البته، این می تواند در حساب کاربری شما عملکرد خیلی خوبی انجام دهد یا این می تواند باعث خسارت زیادی شود.

مطمئن شوید که ریسک خود را به درستی مدیریت می کنید!

آپشن های touch and range (لمس و محدوده)

آپشن های لمسی احتیاجی ندارند تا فیمت بازار به بالا یا پایین در مدت زمان نشخصی حرکت کند. در عوض، تنها احتیاج دارد تا در طول مدت قرار داد حداقل یک بار قیمت انجام گزینه را لمس کند

از سوی دیگر، در معاملات بدون لمس باید در طول مدت زمان انقضا قیمت به قیمت انجام گزینه نرسد تا تریدر بتواند سود کسب کند.

آپشن های Touch

معاملات لمسی در زمانهای مشخصی از روز ارائه می شوند و برخی از کارگزاران آن ها را در طول تعطیلات آخر هفته که معاملات معمولی را ارائه می دهند معمولا پرداخت های بالاتری (حدود 250 تا 400 درصد از حق بیمه ریسک شما) را نسبت به آپشن ها ی ساده ی بالا / پایین ارائه می دهند.

برای مثال، بیایید بگوییم EUR / USD در روز جمعه در 1.3100 بسته شد.

در طول تعطیلات آخر، کارگزار شما یک آپشن خرید را ارائه می دهد که در صورتی که EUR / USD دست کم تا یک هفته دیگر به سطح 1.3450 دست پیدا کند و آپشن فروشی را که اگر حداقل یک بار در همان مدت به سطح 1.2750 برسد در آن شما سود می برید.

شما تصمیم به انتخاب گزینه خرید گرفته اید و متوجه شدید که در طول دوره EUR / USD قبل از اینکه در 1.3050 بسته شود به 1.3600 رسیده است.

از آنجاییکه قیمت بازار در مدت زمان آپشنبه (1.3450) رسید، شما می توانید تجارت را برنده شوید، حتی اگر در سطح بالاتری قرار نگیرد.

برعکس، کسانی که یک گزینه بدون لمس را با قیمت مشابهی به دست آوردند، معاملات خود را از دست دادند، چرا که جفت ارز قیمت انجام گزینه را لمس کرد.

معاملات لمسی معمولا به خوبی کار می کنند، زمانی که نوسانات در حال افزایش است در حالی که معاملات بدون لمس ایده آل برای جفت هایی هستند که تمایل به تحکیم دارند.

هنوز به اندازه کافی هیجان انگیز نیست؟

شما همچنین می توانید گزینه های دو لمسی / دو بدون لمس را نیز امتحان کنید!

آنها فقط مانند گزینه های Touch / No-Touch تنها با دو قیمت اعتصاب هستند. قیمت دارایی باید دو سطح مختلف را برای یک معامله گر برای پیروزی در تجارت لمس کند (یا تماس ندهد).

آپشن های محدوده

آپشن های محدوده باز / محدوده / آپشن های تونل بسیار شبیه به بازی سوپر ماریو زیر آب است که در آن ماریو نمی تواند هم زمان بالا و پایین صفحه نمایش را لمس کند.

برای معاملات محدوده ، قیمت بازار باید در یک محدوده از پیش تعریف شده باقی بماند تا از لمس قیمت انجام گزینه ی دو طرف محدوده در مدت زمان آپشن، برای اینکه تجارت شما سود مند باشد،جلوگیری کند.

برخی از کارگزاران آپشن های بیرون ازمحدوده را نیز ارائه می دهند که در آن در صورتی که در مدت زمانآپشن قیمت آپشن به داخل محدوده برسد، تریدر ها ضرر می کنند.

به عنوان مثال، جفت ارز EURUSD در حال حاضر در 1.3300 معامله می شود و تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تا چند دقیقه ی دیگر اعلام می شود.

کارگزار شما یک آپشن محدوده بین 1.3280 و 1.3320 را ارائه می دهد که در یک ساعت به پایان می رسد. شما فکر می کنید که تصمیم بانک مرکزی اروپا یک رویداد غیرمستقیم است، بنابراین شما آپشن “در محدوده” را خریداری کردید.

اگر قیمت در طول دوره انتخابی به 1.3280 یا 1.3320 برسد، شما می توانید سود خود را به دست آورید.

این باید اخبار بسیار خوبی برای شما باشد، زیرا آپشن های محدوده معمولا بالاترین میزان پرداخت را با چند کارگزار را که بین 200٪ -750٪ است ارائه می دهند!

آپشن های محدوده بهترین استفاده را هنگامی که نوسانات کم است دارند. اگر چه برخی از کارگزاران آپشنی را برای برطرف کردن این ایده که قیمت از محدوده پیش تعیین شده خارج می شود، ارائه می دهد.

در عوض، چند کارگزار نیز آپشن هایی را در محدوده های پیش تعیین شده ارائه می دهند که دور از قیمت بازار فعلی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا