آموزشآموزش فارکس

آپشن ها چی هستند؟

حق خرید و یا فروش دارایی را در قیمت از قبل تعیین شده با مدت زمان

آپشن ها چی هستند؟

قبل از اینکه در باینری آپشن شیرجه بزنیم، مهم است که درک اولیه ای از گزینه ها و نحوه کار آنها بدست آوریم.

به طور سنتی یک قرارداد “آپشن” به صاحب آن حق خرید و یا فروش دارایی را در قیمت از قبل تعیین شده با مدت زمان (یا تاریخ انقضای) معین می دهد.

توجه داشته باشید که دارنده متعهد نیست که با قیمت از پیش تعیین شده خریداری کند یا آن ها را به فروش برساند، او تنها گزینه ای برای انجام این کار دارد که اگر بخواهد آن را اجرا می کند.

به همین دلیل است که به آن ها باینری آپشن می گویند.

دو نوع آپشن وجود دارد:

خرید

فروش

گزینه خرید چیست؟

گزینه CALL اجازه می دهد تا یک سرمایه گذار به خرید دارایی های اساسی در یک قیمت از پیش تعیین شده، به نام “قیمت انجام گزینه” بپردازد.

اگر یک سرمایه گذار انتظار داشته باشد که دارایی اساسی قبل از انقضای قرارداد، بالاتر از قیمت انجام گزینه باشد، او یک آپشن خرید را خریداری می کند.

آپشن فروش چیست؟

از سوی دیگر، خرید یک آپشن PUT به خریدار حق خرید دارایی را در قیمت انجام گزینه انتخابی خود می دهد. بنابراین، اگر او فکر کند که قیمت دارایی بازار پایین تر از قیمت انجام گزینه در قبل از انقضای قرارداد است، او یک آپشن فروش را می خرد.

قیمت خرید یک گزینه “پریمیوم” نیز نامیده می شود و هنگام خرید آپشن ها، پریمیوم بیشترین مبلغی است که شما می توانید از دست دهید.

بنابراین سود حاصل از یک تجارت آپشن مبلغی است که مقدار آن از قیمت انجام گزینه منهای مبلغ حق بیمه بالاتر رفته است.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم شما میخواهید یک قطعه زمین را خریداری کنید که در حال حاضر ارزش آن 100،000 دلار است.

شما فکر می کنید که این مقدار سال دیگر به 30 هزار دلار افزایش پیدا می کند، اما شما نمی خواهید 100000 دلار را برای یک سال در آن سرمایه گذاری کنید.

فروشنده زمین پیشنهاد فروش یک قرارداد آپشن را برای خرید زمین در 100000 دلار (قیمت انجام گزینه) یک سال از زمان حال ارائه می دهد.

فروشنده قرارداد را با پریمیوم 5000 دلاری ارائه می دهد. شما موافقت می کنید، مبلغ 5000 دلار به فروشنده برای قرارداد پرداخت کنید و صبر کنید تا ببینید آیا ارزش آن افزایش می یابد یا خیر.

بیایید بگوئیم، در یک سال ارزش زمین به 130،000 دلار افزایش می یابد.

شما تصمیم به استفاده از حق خود برای خرید زمین در قیمت توافق شده (قیمت انجام گزینه)، و پرداخت به صاحب زمین قیمت 100،000 دلار را گرفته اید که پس از آن شما مالک زمین خواهید شد.

سود شما در زمین ارزش فعلی 130،000 دلار، منهای قیمت خرید (انجام گزینه) و پریمیوم قرارداد: 130،000 دلار (- 100،000 دلار + 5000 دلار) = 25،000 دلار است.

به طور خلاصه، بگوئید که در یک سال، زمین به ارزش 80،000 دلار می رسد. شما اجازۀ اجرای قرارداد را ندارید و بدیهی است که تصمیم دارید که زمین را خریداری نکنید چون ارزش آن کاهش یافته است.

تنها ضرر شما پریمیوم به ارزش (5000 دلار) به فروشنده آپشن است. همانطور که می بینید، آپشن ها یک جایگزین عالی برای بازی ایده های بازار شما با ریسک بسیار محدود هستند.

اکنون که شما یک ایده اولیه از نحوه کارکرد آپشن ها دارید، اکنون می توانیم به آپشن های دودویی نگاهی بیاندازیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا