آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

مشخصات E-Mini:

هر قرارداد e-mini یک نماد تیکر یا ترتیبی از حروف است که نشان دهنده قراردادی خاص است

مشخصات E-Mini:

هر قرارداد e-mini دارای مشخصاتی است که توسط بورس مشخص شده است.

نماد تیکر Ticker

مانند سهام، هر قرارداد e-mini یک نماد تیکر یا ترتیبی از حروف است که نشان دهنده قراردادی خاص است. این نمادها توسط تریدر ها برای ایجاد نمودارهای قیمت و انجام معاملات در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول، تریدر های e-mini به جای نام کامل قرارداد ها به نماد تیکر آن مراجعه می کنند. به عنوان مثال، شما می توانید به جای « e-mini S&P 500 » از ES استفاده کنید.

صرافی

صرافی محلی است که قرارداد در آن ترید می شود. عملکرد صرافی ها این است که اطمینان از تجارت منصفانه و منظم و ارائه پخش موثر و درست اطلاعات قیمت را ارائه دهند. در حالی که CME دارای محل فیزیکی است که در آن قراردادهای معین همچنان ترید می شوند، قراردادهای آتی شاخص سهام e-mini به صورت الکترونیکی در پلت فرم CME Globex معامله می شوند.

اندازه ی قرارداد

حجم قرارداد، ارزش قرارداد بر مبنای قیمت قرارداد آتی برابر یک ضریب خاص قرارداد است. به عنوان مثال، e-mini S & P 500 دارای یک قرارداد 50 برابر شاخص S & P 500 است. اگر S & P 500 در 2580 معامله شود، ارزش قرارداد 129000 $ (5080 × 2،580 دلار) خواهد بود.

سایز تیک

تیک (tick) حداقل نوسان در قیمت مجاز برای یک قرارداد آتی در یک جلسه معاملاتی است. هر تیک نشان دهنده یک مقدار دلار خاص از نظر حرکت قیمت است. به عنوان مثال، کوچکترین نوسان قیمت برای ES، 0.25 شاخص است، که هر تیک نشان دهنده 12.50 دلار می باشد. از آنجایی که اندازه تیک 0.25 است، یک پوینت برابر با 4 تیک (0.25 × 4 = 1) یا یک مقدار 50 دلار است. به طور مشابه، NQ دارای اندازه تیک 0.25 نقطه شاخص است، که هر تیک نشان دهنده 5.00 دلار است. یک پوینت برابر با چهار تیک یا مقدار 20 دلار است. توجه داشته باشید که مبادلات ممکن است اندازه تیک را تغییر داده و قرارداد را جذاب تر نماید. به عنوان مثال، RTY ارزش 10 دلار در هر تیک داشت، اما اکنون با 5 دلار در هر تیک معامله می شود.

ماه های قرارداد

ماه های قرار داد ماهی است که در آن قرار داد آتی منقضی خواهد شد. تمام قراردادهای آتی سهام e-mini تجارت را براساس چرخه چرخه انحلال سه ماهه مارس( ماه ژوئن، سپتامبر و دسامبر) نامگذاری می کنند. هر قرارداد با یک نامه جدا ارائه می شود:

برای جلوگیری از سردرگمی، نام قرارداد همیشه شامل نماد تیکر می شود و به دنبال آن ماه قرارداد و سال دو رقمی می آید. برای مثال، نام قرارداد کامل قرارداد ES دسامبر 2017، “ESZ17” خواهد بود:

مبادلات، لیستی از مشخصات هر قرارداد آتی را ارائه می دهد. مشخصات قرارداد برای چهار قرارداد آتی اصلی سه شاخص e-mini در اینجا نشان داده شده است:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا