آموزشنوسان آپشن

استراتژی و نوسانات

خطر حساسیت قیمت آپشن به تغییر در نوسان است

استراتژی و نوسانات

در هنگام ایجاد یک موقعیت آپشن معامله گران بی تجربه تمایل به چشم پوشی از نوسانات دارند. برای اینکه این معامله گران به رابطه بین نوسانات و استراتژی های آپشن ها را بیشتر بیاموزند، مفهوم شناخته شده به عنوان وگا ضروری است.

وگا اندازه گیری خطر حساسیت قیمت آپشن به تغییر در نوسان است. این تقریبا مشابه دلتا است که حساسیت یک آپشن را به تغییرات قیمت اساسی اندازه گیری می کند. هر دوی وگا و دلتا می توانند در زمان مشابه کار کنند و می توانند یک اثر ترکیبی داشته باشند که یا در برابر هم قرار می گیرند یا با هم هماهنگی دارند. بنابراین، برای اینکه به طور کامل موقعیت آپشن خود را درک کنید، باید Delta و Vega را ارزیابی کرد. در این فصل آموزشی ما وگا را با در نظر گرفتن پارامتر cteris paribus برای ساده سازی بررسی خواهیم کرد.

وگا و Greeks

تمامی Greeks، از جمله دلتا، تتا، Rho ، گاما و وگا، به ما در مورد خطرات ناشی از نوسان می گویند. موقعیت های اپشن ها می توانند دارای نوسان بلندم یا کوتاه دتباشند (همچنین ممکن است نوسانات “مسطح” نیز وجود داشته باشد). در این مورد، اصطلاحات long و short مانند همان الگو در موقعیت سهام هستند. به این معنی است که اگر نوسانات افزایش یابد و شما نوسانات را به فروش برسانید، شما زیان کرده اید و اگر نوسانات کاهش یابد، سود فوری خواهید داشت. برعکس، اگر نوسانات بلند مدت و بی ثباتی ضمنی افزایش می یابد، سود حاصل از عملیات غیر واقعی را تجربه خواهید کرد، در حالی که کاهش IV باعث زیان خواهد شد. اگر نوسانات طولانی مدت و بی ثباتی ضمنی افزایش یابد، سود حاصل از عملیات غیر واقعی را تجربه خواهید کرد، در حالی که کاهش IV باعث زیان خواهد شد.

نوسانات کلیدی برای هر استراتژی است. از آنجا که هر دو متغیر IV و نوسانات تاریخی می تواند به سرعت و به طور قابل توجهی نوسان کند، آنها می توانند تاثیر عمده ای بر آپشن های معاملاتی داشته باشند.

ما برخی از نمونه هایی را برای این منظور در دنیای واقعی پیدا خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید Vega را از طریق نمونه هایی از قرارداد های خرید و قرار داد هی فروش آنها بررسی کنیم. شکل 1 و 2 خلاصه ای از علامت Vega (منفی برای نوسانات فروش و مثبت برای نوسان خرید) برای همه موقعیت های آپشن های مستقیم و برای بسیاری از استراتژی های پیچیده را ارائه می دهد.

هر دوی خرید و فروش طولانی دارای وجه مثبت هستند، به این معنی که آنها دارای نوسان طولانی هستند، در حالی که خرید و فروش های کوتاه دارای Vega منفی هستند(به این معنی که آنها نوسان کوتاه دارند). این به این واقعیت اشاره می کند که نوسانات یک ورودی به مدل قیمت گذاری است و هر چه نوسانات بیشتر باشد، قیمت بیشتر است، زیرا احتمال افزایش بیشتر سهام در زندگی آپشن و همچنین احتمال موفقیت خریدار افزایش می یابد. بدین ترتیب، قیمت آپشن ها برای به دست آوردن پاداش جدید ریسک افزایش می یابد. اگر فروشنده آپشن مورد نظر را در این مورد تصور کنید، آن را معقول می داند: او می خواهد بیشتر هزینه کند، در صورتی که خطر فروشنده با افزایش نوسانات افزایش یابد.

شکل 2: موقعیت های پیچیده آپشن، نشانه های Vega و سود و زیان (ceteris paribus).

در عین حال، اگر نوسانات کاهش یابد، قیمت ها باید پایین باشد. هنگامی که شما صاحب یک قرار داد خرید یا فروش هستید و نوسانات کاهش می یابد، قیمت آپشن نیز کاهش خواهد یافت. البته، این مفید نیست، و باعث ضرر در خرید های طولانی و فروش می شود(به شکل یک نگاه کنید). از سوی دیگر، هر چند، خرید و فروش کوتاه، سود ناشی از کاهش نوسانات را تجربه می کنند. نوسانات تاثیر فوری داشته و میزان کاهش یا افزایش قیمت بستگی به اندازه وگا دارد. تا این نقطه، ما شاهدیم که علامت (منفی یا مثبت) وگا تغییرات قیمت را نشان می دهد. مقدار وگا نیز مهم است، زیرا مقدار سود و زیان را تعیین می کند. پس چه چیزی اندازه ی وگا را برای یک خرید کوتاه یا بلند تعیین می کند؟

به سادگی، اندازه پریمیوم در آپشن منبع است. هر چهقیمت بالاتر برود، وگا نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین، هر چه زمان بیشتری بگذزد، ارزش های وگا می تواند به طور فزاینده ای بزرگ شود، و در نهایت خطر یا پاداش قابل توجهی را در صورت تغییر ناپایداری ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک آپشن خرید LEAPS را در سهامی که پایین ترین قیمت را خریداری کرده اید خریداری کنید و پس از آن قیمت بازدهی مورد نظر قرار گیرد، سطح نوسانات معمولا به طور چشمگیری کاهش می یابد (شکل 3 این رابطه را در شاخص S & P 500 نشان می دهد) و در کنار آن، پریمیوم آپشن نیز کاهش خواهد یافت.

شکل 3: نمودار S & P 500 قیمت هفتگی و نوسانات. میله های زرد برجسته مناطق کاهش قیمت و افزایش ضمنی و تاریخی را نشان می دهند. میله های رنگ آبی به مناطق افزایش قیمت و کاهش نوسانات اشاره دارند.

شکل 3 قیمت هفتگی S & P 500 را همراه با سطوح نوسانات ضمنی و تاریخی نشان می دهد. در این نمودار، می توانیم ببینیم که قیمت و نوسانات مربوط به یکدیگر هستند. اکثر سهام های بزرگ بازار را تقلید می کنند؛ هنگامی که قیمت کاهش می یابد، نوسانات افزایش می یابد و بالعکس. این رابطه برای ارتباط در تجزیه و تحلیل استراتژی به دلیل روابط ذکر شده در دو نمودار قبلی مهم است. به عنوان مثال، در پایین فروش یک جا و فوری، شما نمی خواهید یک عقب نشینی طولانی مدت و یا تجارت Vega مثبت ایجاد کنید، زیرا باز شدن بازار مشکلی را به دلیل کاهش نوسانات ایجاد می کند.

خط پایانی

در این فصل، ما پارامترهای ضروری ریسک نوسان در راهبردهای انتخابی را مورد توجه قرار دادیم. ما همچنین بررسی کرده ایم که چرا وگا مهم است. البته، در رابطه با قیمت نوسان در شاخص هایی مانند S & P 500، استثنا وجود دارد، اما این یک پایه محکم برای کشف انواع دیگر روابط است. بعدا، ما به شکاف عمودی و افقی نگاه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا