آموزشارزهای دیجیتاللیست دیجیتال ارزها

ان ایکس تی (Nxt) چیست؟

ارز دیجیتالی جهت بهبود عملکرد سیستم بلاک چین

ان ایکس تی Nxt چیست؟

ان ایکس تی Nxt بلاک چینی است که هدف آن بهبود عملکرد بلاک چین های پیشگام مانند بیت کوین است. مقصود Nxt ایجاد انقلابی در تکنولوژی های مالی، سرمایه گذاری و حکمرانی با معرفی یک ارز دیجیتال جدید به نام اِن ایکس تی است.

علاوه بر اِن ایکس تی ، این شرکت یک مجموعه ابزار مدولار را معرفی می کند که می تواند برای ساختن “به هر طریق که کاربران Nxt می توانند تصور کنند” مورد استفاده قرار گیرد . وب سایت رسمی توسعه دهنده، NxtPlatform.org، ادعا می کند که Nxt به کاربران آزادی عمل برای ایجاد برنامه های خود را می دهد.

پلتفم Nxt برای افراد معمولی و کسب و کار ها طراحی شده است. کاربران با تمام نیازهای مختلف می توانند از NXT برای ایجاد یک ارز دیجیتال، ارزهای تجاری یا مشارکت در توابع سبک DAO مانند رای گیری و ذخیره سازی داده استفاده کنند.

به طور کلی، Nxt خود را به عنوان یک فن آوری بلوک چین 2.0 معرفی می کند که اولین بار در نوامبر 2013 معرفی شد و در آینده با Ardor و Ignis ارتباط برقرار خواهد کرد.

Nxt چگونه کار می کند؟

Nxt از تابع اثبات سهام برای ایجاد لایه ی هماهنگی در معاملات استفاده می کند که به این معنی است که عرضه ی پول ثابتی وجود دارد و بر خلاف بیت کوین هیچ استخراجی در بلوک چین در کار نیست.

این پلتفرم به طور خاص برای تسهیل ساخت برنامه ها و ارائه خدمات مالی طراحی شده است. با در نظر گرفتن این هدف، Nxt دارایی یکپارچه، سیستم پیام رسانی، بازار و موارد دیگر را دارد. ده ها تن از ویژگی های (که ما در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد) از زمان معرفی آن در سال 2013 به پلتفرم اضافه شده است.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Nxt این است که کد آن از ابتدا و در جاوا به طور کامل نوشته شده است. در خلال راه اندازی، Nxt اولین پلتفرمی بود که صرفا از اثبات سهام برای اجماع استفاده رد.

امکانات Nxt

بدیهی است، Nxt یک پلت فرم وسیع است که دارای مزایای زیادی است. در اینجا به برخی از ویژگی های برتر این پلتفرم می پردازیم:

تبادل دارایی

کاربران می توانند پروژه خود را در Nxt از طریق Exchange Asset Nxt که تجارتی، ایمنی، مستقیم و همتا به همتا را ارائه می دهد، ایجاد کنند. مبادله دارایی Nxt اجازه ی معامله تجارت سهام و دارایی های رمزنگاری را می دهد.

همه معاملات در ليست عمومی Nxt ثبت می شوند. یکی از موارد منحصر به فرد در مورد بورس اوراق بهادار این پلتفرم این است که یک رکورد تجاری برای اقلامی غیر از توکن های Nxt فراهم می کند.

سیستم پولی

کاربران میتوانند پول دیجیتال خود را عرضه کنند و سپس با سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط Nxt به مبادله بپردازند.

ذخیره ی اطلاعات

بلوک چین Nxt دارای یک سیستم ذخیره ی اطلاعاتی است که اجازه ی ذخیره سازی، انتشار و تایید داده در بلوک چین را می دهد.

سیستم پیام رسانی

سیستم Arbitrary Messages به شما اجازه ی ارسال متن خالی و رمز گذاری را می دهد. شما همچنین می توانید از این سیستم به عنوان یک سیستم ذخیره سازی اولیه استفاده کنید، زیرا این امکان را به شما می دهد تا تا 1000 بایت داده – و یا 42 کیلوبایت داده را به طور دائمی ذخیره کنید.

سیستم رای گیری

کاربران می توانند نظرسنجی های که توسط جعبه Nxt تایید شده است را ایجاد کنند. هر صاحب توکن های NXT یا دارایی های مبتنی بر Nxt می تواند به روش رمزنگاری اثبات شده و به روش خارجی قابل تایید رای دهد.

کنترل حساب

برای مدیریت ارز رمزنگاری NXT خود، حسابهای امضای چندگانه ایجاد کنید. Nxt وعده می دهد که سازمان های خودمختار غیر متمرکز به راحتی اجرا شوند.

توکن های Nxt چگونه کار می کند؟

NXT ارز دیجیتالی است که به عنوان سوخت برای اکوسیستم Nxt عمل می کند. نشانه می تواند به عنوان یک هزینه معامله در هنگام انتقال NXT از یک کاربر به دیگری استفاده شود. NXT ، مانند هر پول دیجیتالی، می تواند به عنوان یک پول خارجی نیز استفاده شود درست مثل بیت کوین که برای خرید کالاها و خدمات استفاده می شود.

NXT اولین بار در ماه نوامبر 2013 به صورت آنلاین راه اندازی شد. این پروژه ابتدا توسط یک توسعه دهنده ناشناس به نام BCNext آغاز به کار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا